Ikväll blir det kolla av

haha, kan man uttrycka sig så?
I alla fall. Idag blir det mycket på TVn. Tänkte jag skulle se om Dating in the dark är något att ha... sen blir det ju de desperata hemmfruarna och sedan det nya programmet Cougar town, allt på kanal 5.

Idag är det nog 3e eller 4e dagen jag äter smågodis...blev ju en del köpt i C-berg i helgen...men man behöver faktiskt inte gå och småäta hela tiden. MEN jag ska faktiskt ha mens, så det så ; )

Ikväll tänkte jag testa ett skitgött recept som vi fick hemma hos Susanne i helgen. Räklåda. Jag tycker ju inte om räkor men de går det att plocka bort.
Ska jag dela med mig tycker ni, i Susannes ära?eller jag tror förresten inte att det var hon som kom på det heller...?
I alla fall här kommer det


Ingredienser

1/2 paket fryst dill
3-4 ägg
250gr räkor
majonäs
8-9dl mjölk
mjöl
smör
2 barkis

Koka äggen och låt dem svalna.
Smöra en stor ungsform, ta en barkis och karva ur innehållet och strö i botten. (kan ju använda "skalet" också om ni vill)
smält smör i en kastrull, blanda i mjöl tills det blir tjockt (vanlig redning alltså). Tillsätt mjölken och salt och örtsalt och rör tills det kokar.
Smaka av.
Tillsätt dill, räkor och rör om.

Skala äggen och skiv dem och sedan smula ner dem och lägg dem i formen ovanpå brödet. Ha på lite majonäs över, tunt lager. Häll över redningen.

Strö över mer barkis så det täcker bra och in i ugnen i 200 grader i ca 10 min, brödet ska bli knaprigt och lite brunt.

Smaklig måltid

/Sandra

Kommentarer
Postat av: Joanna

Blää för räkor!! Luktar till och med illa :P. Visst va Cougar Town bra!!(?) Tyckte iaf jag :)

2010-03-03 @ 13:02:57
URL: http://joanna-larsson.blogspot.com
Postat av: Joanna

True Blood har ja sett alla avsnitt på redan :) den serien är bra den! väntar på säsong tre tror ja de är. Och tack ska ha super kul på resan :)

2010-03-03 @ 19:37:43
URL: http://joanna-larsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0