Intressant dokumentär!

Igår kväll gick det en dokumentär på kanal 5 om systrar med den mycket ovanliga sjukdomen Harleqin Ichthyosis. Själv hade jag aldrig hört talats om den innan. Tyckte de sa att chansen var en på miljonen att få sjukdomen eller nåt sådant.
Det får en verkligen att fundera på när man själv klagar på några finnar...

Jag har sett någon filmsnutt på youtube där klippet kallades "weirdalienbaby" och bebisen såg alldeles förskräcklig ut (synd att säga) och barnen som var med i dokumentären såg precis ut så som den bebisen, så den bebisen måste ju också ha haft den sjukdomen. Sånt här borde det skrivas och visas mer omt, att sjukdomar som denna finns alltså, så man inte behöver gå omkring och vara okunnig och då t. ex skriva sådana hemska ord som som de kallar den stackars bebisen.
Ska se om jag hittar klippet... 
Harleqin Ichthyosis här är det om ni är intresserade. Det ser ut som denna familjen bor i Indien och inte har så jätte goda förutsättningar att ta sig till ett sjukhus tyvärr, men man kan ju alltid hoppas att bebisen fick den hjälp den behöver.


Hoppas den går i repris så att fler har möjlighet att se dokumentären

/Sandra

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det skulle jag också vilja se. Vissa dokumentärer är så himla spännande :)

Har du fått något sommarjobb ännu? KRAMAR

2010-02-24 @ 14:12:56
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Katarina

Herregud Sandra, du har så rätt. Man skall inte klaga.

Hoppas den kommer i repris.

Ha det bra

2010-02-24 @ 20:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0