Helg igen

då var ännu en Fredag här...

I förrgår, som jag skrev, tog jag bort en leverfläck. Första gången Jag "låg under" kniven och fick min första, och förhoppningsvis sista (vem vill bli sydd egentligen?) stygn. Hela fyra stycken blev det hehe. Har ju aldrig fått lokalbedövining förut men det gick ju bra. Kändes bara skumt när jag kände att han var där och gjorde nåt men att det inte gjorde ont. Både läkaren och uskan var jätte trevliga. Läkaren hade läst på lite och sett att jag läser till ssk så vi småpratade lite om utbildningen och så. Och så berättade han att lokalbedövning är en svensk uppfinning!
Nu ska i alla fall stygnen sitta i 2 veckor och sedan ska Susanne få hjälpa mig att ta dem.


Igår hade vi ju analyseminarie och det gick väl ok. Vi har ju börjat skriva på uppsatsen resultat nu och kommit fram till att vi får ändra syftet till Patienters upplevda effekter av massage som komplementär behandling vid cancer smärta i stället för Pateinters upplevelser av massage som komplementär behandling vid cancer smärta, men det gör inget. Ska bli såååå skönt när det är klart!
Fick även reda på att jag ska ha praktik på Skåres BVC i nästa kurs. Det blir nog bara en 9 dagar men det ska bli intressant.

Just nu sitter jag och väntar på att Helena ska höra av sig, hon ska komma och hälsa på =)


Ha en fin helg
/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0