Home sweet home

Tillbaks i K-town.
Det var trevligt att få sova hemma hos mama =)
Skulle ju ha varit ut på Fredag men det blev det inte så mycket med, dels pga att jag hade ont i magen och dels pga att jag försökte få tag på en kattunge. Skulle gå i från ett par kompisar och får höra världen mest hjärtskärande lilla jamande! tänker direkt att något är fel med katten jag hör så jag börjar kolla inne i buskarna, och visst, inne i mörkret sitter det en liten grå stackare. Till synes ser det inte ut till att vara något fysiskt fel på honom/henne men nåt är det. Min kompis Marina som jag varit hos fick gå upp och hämta lite tonfisk som jag sedan försökte locka katten med. Gick något så när bra men lyckades inte få tag på den då han/hon var alldeles för snabb. Jag blev så otroligt frustrerad och visste inte vad jag skulle göra. Hade tänkt om jag fått tag på de skulle jag ha tagit med den till mamma och haft den i hallen mellan henes och grannens lägenhet under natten och luskat ut resten dagen efter. Men ack, jag fick inte tag  katten. Den jamade och jamade sitt hjärtskärande jamande.
Helt förstörd gick jag hem och berättade för mamma. Då berättade hon att det var en kvinna som råkat att tappa katten strax i närheten två dagar tidigare. På morgonen ringde vi henne och jag slog följe med henne för att leta. Inte ett ljud hörde vi när jag var där. Ytterligare några timmar senare var vi där igen, jag gick hem för att äta. Gick sen dit igen vid 20.30 för att leta. Ägaren kom inte och filten hon hade lagt ut var borta. Jag hoppades att den var borta pga att hon fått på katten. Efter ett tag gick jag hem och det första mamma sa när jag kom innanför dörren var att de hade fått tag på henne!! =D Pust vilken lättnad. Ägaren hade ringt strax efter jag gett mig ut.
Skulle ärligt talat inte kunnat släppa det förrän jag vetat att hon (Maja) var hemma och hade det bra.

Lång berättelse där...

Imorogn ska jag gå kväll på Klaragården. Ska få hålla i en ordentlig rapport till nattpersonalen. Med persnr., kontaktorsak, diagnos m.m om patienterna.
På Tisdag ska jag förhoppningsvis (igen) få bli med på en ECT-behandling.


Nu ska jag snart lägga mig 
/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0