Uppe "sent"

nja, det kanske inte äs så sent men jag ska upp imorgon och jag behöver all min skönhetssömn =)
Idag hade jag min slutbedömning och den gick om än lite bättre än halvtidsbedömningen. Har utvecklats lite mer när det gäller rapportering och dokumentering, som jag tycker är besvärligast av någon anledning. På dokumenteringen kan jag lätt fastna och fundera på om jag skrivit rätt eller inte, men sånt har man inte tid med när man är klar!
Jag går sista dagen imorgon, sen är det tentaplugg för hela slanten! Den 21 smäller det.

Träffade på en jätte trevlig tjej som jobbade extra på avd. ikväll (träffat henne tidigare också) som jag tänkte att det vore kul att hålla kontakten med. Sen är jag var på väg hem slog mig tanken att jag frågade henne inte om telefonnr, utan om hon har nån Facebook-profil!Hahah, då har det allt gått långt....Men jag fick faktiskt nr också =)

Jo!!en helt underbar nyhet! Jag fick höra om ett kosttillskott som heter Sunwic som är kostfibrer från guarplantans frön. Det stod om det i Aftonbladet och då om en tjej med IBS (som jag då troligen har) som hade testat detta och det fungerade! Jag tänkte att det är värt att pröva det så jag köpte det receptfritt på Apoteket den 29 Dec och har tagit det sedan dess och, korsitaket, jag tror det fungerar! Det är väl bäst att inte säga för mycket än, det kan vara så att jag inte är inne i något skov just nu, men det kan ju vara så att det funkar också!! Det vore helt underbart. Har dock känt mig en aningens hård i magen efter jag börjat med det (intresseklubben antecknar..) men det är ju fibrer så jag tycker att det vore lite knepigt. Men, men vi väntar ock ser. Håll ALLA fingrar och tår att det är medlet för mig!

Nu ska jag gå och lalla,
ha det gött!
/Sandra

Kommentarer
Postat av: Maria

Håller verkligen tummarna för att det fungerar. Din lilla mage behöver lite lugn och ro nu.



Puss

2010-01-15 @ 08:57:13
URL: http://www.metrobloggen.se/mittlivsomvuxen
Postat av: Katarina

Grattis till den utmärkta bedömningen, inte förvånad. Jättekul!!!

2010-01-15 @ 18:30:51
Postat av: Carin

Roligt att praktiken gått så bra! :-)

Hoppas att kosttillskottet kommer hjälpa din mage. Om det innehåller fibrer är det ju bra att dricka lite extra vatten för att inte bli hård, men sånt vet väl du förstås...

Kram.

2010-01-18 @ 12:02:13
Postat av: Helena

Hoppas hoppas verkligen att din mage mår bättre av de dära! Vill inte du ska ha ont i din lilla magen.. Har även hört något om att ayurveda skulle vara bra mot IBS..hm.. huvudsaken är att du hittar nåt som funkar! :-) skulle jättegärna ses nån dag snart! men shit har så mycket med den här sista tentan som är så jääääkla trög att få nån ordning på :-/ Lycka till med din sista tenta den 21:a!



Massa kramar! <3

2010-01-19 @ 10:21:54
URL: http://helenamacocosnot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0