Hemma igen

Men har dragit på mig en förkylning. Blev kylder redan på Gran Canaria. Och nu har det ju inte blivit bättre direktdå det är så himla varmt här...(Spydde typ snor igår morse..fräscht) Stannade hemma från praktiken igår men gav mig av imorse för att se hur det gick men kände att jag nog inte skulle palla med det, plus att de skickade hem mig. De sa till mig att stanna hemma under helgen och komma tillbaka till veckan. Sagt och gjort.

Har i alla fall haft en bra vecka där borta. Det roligast var när vi hyrde en bil i tre dagar och åkte upp bland bergen. Vi åkte även runt hela ön.
Här har ni några bilder
Vi var till Gran Canarias svar på High Chapparall typ och där tog de kort. Tyckte inte om själva stället...Kortet blev fint dock.
Utsikten från lägenheten

Lite öken

En väldigt go kisse som bodde ute någon stans i närheten av oss. Det finns snälla människor som ställt ut mat- och vattenskålar lite varstans på ön. Vi köpte ett paket torrfoder och gav till dem.


Det var riktigt häftiga berg! Risk för stenras var det typ överallt också. Det var inga små "stenar" direkt heller. På vissa ställen hade några ramlat. Vägarna var väldigt kringliga och även smala. En dag var vi tvungen att ta en väg som vi inte var planerad och då hamnade vi på ett ställe som kallas Risco Blanco, det var ingen trevlig upplevelse. Ingen räcke och så såg vägen ut till att kunna rasa samman vilken sekund som helst.

Hoppas ni alla haft en fin jul och ett gott nytt år
/Sandra

Kommentarer
Postat av: Carin

Härliga bilder! Du kan ju gissa om vi var avundsjuka här hemma i frysboxen... ;-)

Skönt att ni kom förbi de där läskiga vägarna med livet i behåll, huga.

Trist att du är förkyld, du får får kura in dig under en filt och vila dig frisk. Varm choklad är rena hälsokuren tror jag (man blir lite gladare i alla fall)!

Kram.

2010-01-08 @ 09:45:16
Postat av: Suss

Nu får du bli bättre på att uppdatera piga!! ;)

2010-01-13 @ 19:09:59
URL: http://snusan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0