Hmm

Är hemma idag, alltså inte sjuk utan ledig. Jag och sköterskan jag går med kollade schemat igår och då sa hon att det gick bra att jag är ledig idag, så jag fick ta tåget hem, jätte schyst. Just nu sitter jag och skriver på första seminarieuppgiften som ska vara klar helst på Fredag, senaste Måndag morgon l 8.00. Ska bli klar med den till Fredag.
Skulle ju ha sovit hos moster Pia igår men eftersom jag fick åka hem fick jag ju ändra det...var väl tredje gången jag ändrade, fick lite dåligt samvete. Ska ta med egenbakad bullar som ursäkt i morgon kväll när jag kommer =) Bakade ju mina första bullar häromveckan =) Själv alltså, annars har jag ju avrit med och bakat dem.

Igår var det riktigt roligt på praktiken. Fick fixa och dona med mycket antibiotika och näringsdropp. Fick sedan injicera det också. Skoj när det händer saker.

Herregud vad ont i tungan jag har. Jag har inte gjort nåt särskilt heller. Vad jag vet har jag heller inte bitit mig i tungan och ser inget sår. Svider på nåt vis, och herregud när jag ska borsta tänderna.....PAIN! Kanske är nån förkylning på G, men den ska bort ögonabums!!har inte tid med sånt.


Snart fyller jag år!! =) ska bli så kul när Maria och Helena kommer hit, vi ska ha 75 års kalas! (25+25+25) För tillfället är Maria i Dominikanska republiken och jag är inte ett dugg avundsjuk... (liar!!)

Nu ska jag fortsätta med sem.uppgiften

/Sandra

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Oj va skumt med tungan... hoppas det blir bättre snart. :S

Spännande att det händer saker på praktiken också, kul när man får lära sig allt praktiskt istället för att bara läsa om det eller leka med gummiarmar. :) Vilken avdelning är du på nu? Lycka till med seminariet! Kram!

2009-10-21 @ 20:43:08
URL: http://alexandraibarcelona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0