Cystoskopi och biopsi av prostata

har jag fått varit med och kollat på idag. Kan säga att jag är glad att jag inte har någon prostata som de ev måste ta prov på senare.... Jag började dagen på cystoskopinmottagningen där jag då fick vara med och kolla lite urinblåsor. Efter lunch var jag på urologmottagningen där det då var ultraljud och biopsi av prostata. Intressant!



Igår gjorde jag omtenta som inkluderade blodsjukdomar, sköldkörtelsjukdomar, sår och transfusionsmedicin. TROR att det gick bra, kändes bättre än tenta A. Den får jag förresten svar på på Måndag förmodligen. Gjorde ju läkemedelstenta II härisist och den ska vi nog inte nämna....(gick inte bra) Skulle ha gått kvällen på en annan sköterska igår men jag vaknade med ont i magen och allmänt nedstämd så jag orkade inte gå iväg, jag får ta igen dagen nästa vecka. Imorgon går jag dag med Johanna.

Hoppas allt är bra med er,

/Sandra

Kommentarer
Postat av: Katarina

Så bra med omprov, du kommer att fixa läkemedels-

tentan, kram. Den andra tentan blir åxo bra,

Du fixar det!!!!!!!!!!

2009-12-17 @ 22:27:19
Postat av: Helena

Tror säkert de gick bra på tentan! :) Har tyvärr insett att de blir svårt att hinna klämma in nån fika nu innan jul :-( har för mycket nu helt enkelt, men vi kan väl försöka pressa in nåt under jullovet? :) mellandagarna kanske? :) Massa kramar!

2009-12-18 @ 12:54:00
URL: http://helenamacocosnot.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej tjejen! Ja, men vi ses på avdelningen i januari ;) Hoppas dagen gick bra. Många kramar och god jul

2009-12-19 @ 10:04:54
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0